Löshår

   PUBLICERAT 2009-09-17 › KLOCKAN 17:35:49
    KOMMENTERA INLÄGGET 2 st kommentarer
Tänkte skriva om lite olika metoder av instättning av löshår. Detta är min uppfattning av det jag har provat, kan självklart vara olika från person till person.

Keratinvax:
Här smälter man fast slingor i håret med hjälp av en värmetång.

+ Om man gillar att ha smala tunna ( men många) slingor så är detta en bra metod. Sitter bra.

- Många små "ploppar" i hårbotten ( fästena ) vilket kan vara irreterande när man borstar/tvättar håret osv. Kan tova ihop sig lätt om man inte sköter det noga. Jag upplevde ej att det slet så mycket när man väl tagit ut slingorna men jag gick hela tiden och tänkte att de skulle gå av när jag hade dem i. När man tar ut slingorna tror man att man tappar massa hår men det är bara hårstråna som man tappar av sig själv som fortfarande sitter kvar i fästena.

Tejp / Silicon trens:
Här har man ca 5cm ( mindre/större ) bredda bitar av siliconträns som man tejpar fast i håret.

+ Lätt att sätta i och ta ut. Bra om man inte vill ha jätte tunna slingor. Jag upplever inte att det sliter mycket på håret.

- Lossnar ganska snabbt ( jätte känsliga för fett osv )

Weawing / inflätning:
Här sys håret fast i små flätor som flätats i hårbotten.

Har ej testat denna metod så kan inte skriva något + /- men jag gillar hela trens bäst så jag tror att denna metod kan bli min favorit. Ska testa det nästa gång.

Trens / Clips:
Tycker egentligen inte att detta är en metod som man ska använda precis varje dag. Man tror att det sliter mindre än vad det gör. Men jag tycker att det är perfekt om man vill ha lång hår ibland och jag gillar som sagt hela trens eftersom att jag har tjock hår måste jag ha så många slingor med de andra metoderna.


Keratinwax.


Trens / Clips

Tejp.



yasmine modell och blivande mamma ›

tack sötis åh skulle behövt få mina naglar så där fina.

vad hittar du på ikväll nu?

lyssna gärna på min bebis hjärtljud i bloggen kraam

Datum: 2009-09-17 Tid: 18:24:01 BLOGG: http://yasminegill.blogg.se/
Evelina ›

Snyggis!!

Datum: 2009-09-17 Tid: 21:12:07



DITT NAMN:


DIN MAIL:


DIN BLOGG:


KOMMENTERA:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!