Att bry sig

   PUBLICERAT 2009-12-17 › KLOCKAN 11:25:01
    KOMMENTERA INLÄGGET 1 st kommentarer
Självklart har de ändrat  så att man måste ha matematik B för att söka Socionomprogrammet till höstterminen. Så nu måste jag först läsa Matte B, jag som hatar matte..Blä. Jaja, det ska nog gå bra. Egentligen är sent att söka det men jag gör ett försök, börjar i Januari isåfall. Har även sökt sociologi A ( en termin bara ) så om jag inte kommer in på matte kan jag gå sociologi sålänge, även om den kursen inte har nåt med socionomprogrammet att göra så verkar den intressant. Men hoppas jag kan börja matte B i Januari för då kan jag söka socionom i höst.

Såg på tv igår ( debatt el liknande? ) om mobbning. En 11årig pojke som häng sig efter år av slag och hemska saker! Det är helt sjukt!! Pojken gick på en skola som är utseed till bästa skolan osv. Visst, de kan hända på alla skolor oavsett utmärkelser men på just denna verkade det som att de ville mörklägga allt dåligt tex detta fall. Så himla hemskt tycker jag att inte vuxna som jobbar med barn gör ALLT för att hjälpa dem. Om inte barnen kan lita på oss vuxna vem ska dem då lita på. Så nu ska jag bli världens bästa kurator och hjälpa alla (; Iallfall göra mitt bästa och lyssna på alla barn!! En till sjuk grej i inslaget var att när pojkens farfar kom till rektorn för att berätta vad som hänt sa hon "jaha men var ni tvunga att dra med polisen" ( polisen skjutade farfarn till skolan efter att han hittat pojken ). Allt för att inte dra dålig uppmärksamhet till skolan. Snacka om att värdera fel saker här i livet. 

Någon mer som såg detta på tv igår kväll?



jacklin ›

Grattis Snäckan =) När kommer du med walter vill ju träffa honom så mkt...

Datum: 2009-12-21 Tid: 22:53:56 BLOGG: http://jackiiie.blogg.se/



DITT NAMN:


DIN MAIL:


DIN BLOGG:


KOMMENTERA:


Jag är ofta här, spara mina uppgifter!